Review Novel :Si Mangkuk Tingkat Oleh Faziela


Assalamualaikum :)

Selamat petang ! Hmm, kepada peminat novel yang tegar.Yang baca novel sambil dengar lagu.Baca novel waktu lapang.Baca novel tengah bawak kereta?Konfem dah beli nisan kan ? Owh. just kidding yaaaa .Jangan-nak amik-serius-sangat.kihkihkih


Muka depan dan muka belakang .
Muka anda macam mana ?
Thankss to Novelis Goggle :p
 


Kataku :


Aku beli novel ni sebab sepupu aku cakap best gile.Mungkin sebab ada watak pilot dalam tu.So dalam gambaran orang biasa biasa mcm aku ,akan mula membayangkan.Phewww! Kacaknye hero pilot tewww.kihkihkih *bayangan jee*


Makanya aku beli dengan niat dan harapan agar aku tak jatuh chenta dgn ini punya novel.
Rasa macam stereotaip sebab hero dan heroin memiliki wajah yang kacak/cantik
Tapi bagi aku , memang patut pon kan. Sebab manusia biasa macam aku memang suka 
tengok /baca sesuatu karya yang cantik/kacak.
Walaupun pada hakikatnya berapa kerat je yang memenuhi kriteria kriteria tu kan.
Tapi aku rasa watak hero/heroin dalam ni tak dekla di describe kan dengan melampau lampau. Biasa okay.Bila aku cakap biasa maknanya sederhana :)


Aku suka jalan cerita dia yang sempoi tapi aku faham apa yang novelis ni nak sampaikan.Sebab ada sesetengah novel ,tebalnya bukan main atlast.Aku rasa kosong.
novelis ni nak cakap pasal ape sebenarnya? Mungkin aku sorang je yg tak faham.haha


Bahasa yang santai.Tak skema sangat.Kira sesuai la untuk remaja diluar sana.kihkih


Okay disebabkan aku wanita-biasa-makanya aku suka watak hero .kihkihkih
Ashraff ni pilot. So,aku selalu bayangkan pilot ni, kaki perempuan, suka clubbing,sombong,berlagak handsome bla bla dan bla. *sesetengah pilot jeww*
Well dalam novel ni sikap positipp ni diterapkan dalam hidup pilot-si -ashraff.
So gumbira hati aku bila aku baca.kahkahkah


Oh yaaa! Aku suka gilee dengan combination between Edryna dan sofiya cause of their friendship yang sangat awesomeee ! Ape-ape hal je share sama sama. Sedih atau gembira.
Yaaa.benda2 cenggini ajar aku supaya lebih faham hubungan sesama rakan :) 


Hmm, lagi nak cakap .Novel ni happy ending .So tak rugi siapa yang nak dapatkannya :)
Pi beli lekaih naaaa .


Lastly,kalau rajin klik -> Kak Faziela .Boleh jengah blog beliau K Salam.

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.