Hari yang kedua - Kerja

Saturday, May 26, 2012
Assalamualaikum ;)

Alhamdulillah,aku still dapat bernafas sehingga ke waktu ini.Huhuhu,nampak gaya macam aku kepenatan tercungap-cungap mengejar masa pulang.Masuk kereta sambil mulut terkumat kamit bukan memaki tapi baca doa menaiki kenderaan,gear shift dari P-parking diturunkan ke D-drive dan keretaku menjalar keluar dari petak parking dan menyelusuri jalan-jalan yang diatasnya dipenuhi dengan pelbagai jenis kereta.

Matlamat aku satu je,aku nak cepat sampai rumah.

7.20 baru bertolak dari HafifahKangar.Nak ke kampung halaman aku yang terletak dekat kilang gula,chuping nunnn di sanaaa,lebih kurang 30km,pukul berapa aku nak sampai?Wuhuuu.Pandai-pandai lah korang nak bahagi ke darab ke.Jam 7.50 petang,aku sampai rumah dengan selamatnya.Alhamdulillah.Home sweet home. keh keh keh.Over tauu ! -Itu kes aku nak sampai rumah cepat-cepat.

Rewind masa yang telah berlalu- huuuu ;)
10.15 aku baru sampai.Eka dah gelisah.Aku mai ke dak kerja hari ni.Msg tak henti-henti.Eka,jangan risau insya-Allah aku mai kerja sampai aku diberhentikan.hahaha.Dah sign contract kenss.Kena lah menjaga amanah yang diberikan.Kerja pon,kalau ikhlas dan bersungguh satu ibadah juga!

11.00- Annoying punya orang yang aku kata semalam,nampaknya hari ni semakin menggila keannoyingannya.*Tepuk dahi sambil geleng-geleng kepala* Pagi-pagi dia belikan kami berdua yogurt nestle bliss.Maunya aku tak terejut.Apekah?Aku tak suruh pon.

Lagi,masa customer bagaikan air yang mencurah-curah,dia boleh duk sembang mcm aku dengan eka tak dek kerja.Ya Allah sabar lagik.Dalam hati istighfar ulang-ulang.Kalau boleh nak bagi kuat supaya dia ni tahu orang tak suka lah dia duk menyibuk macam la kedai bos aku nih ada share dgn kedai dia kat atas tu.Haisy.Tak gemar lah gini ;(

12.30-Dari segi penjualan mungkin tidak sebaik semalam atau kelmarin.Tapi boleh la lagik diterima akal dan logik.Alhamdulillah.Pagi sampai ke tengah hari tu macam suam-suam kuku.Perniagaan memang ada masa untung gila-gila,ada masa rugi gila-gila.Eh ye ke? haha.Tapi apa-apa pun rezeki tu kan Allah yang lorongkan.So teruskan usaha sajalah!

1.30-Kalau semalam,aku tak makan tengah hari atas sebab kedai nun yang satu tu tutup,hari ni aku bawak bekal.Tapi bukan aku yang masak,aku beli tapi letak dalam bekas so nampak macam aku yang masak.haha.Kiranya standby la kan.Dan hari ni kedai makan yang aku kata tutup semalam,hari ni dia buka pulak.Aduiii laaa.Kita memang tidak sefahamanT.T

-/+ 2.30 Mak cik mesraalam tu mai lagik.Whoaa~Mula-mula mak cik tu masuk,aku tergamam sesaat.Yelah kelmarin makcik tu mai pakai spek,dah hari ni mai tak pakai spek pulak.Ceh.Tapi Serius aku cuak je.Dup dap dup dap
Dalam hati 'Ah sudah.Apehal pulak kali ni'.

Oh rupanya tafsir yang dibelinya semalam ada ayat-ayat yang berbayang-bayang so tak boleh nak baca la kan?Pheww.lega alhamdulillah nasi baik hal tu je,So aku pun ganti lah dengan yang baru.Jenuh juga la cek banyak- banyak kali kan,takut ada lagi yang berbayang-bayang ayat ayat dalam tafsir tu.lepas mak cik tu dah puas hati,dia pon senyum lalu beredar meninggalkan kami yang wuhuuu.lega seyh.

And the rest .. . ..

Alhamdulillah,semuanya berjalan dengan lancar.Makin petang,makin ramai orang datang dan beli buku.So esok aku kerja lagi.Hopefully everything will be fine.Insya-Allah.Apa-apa pun niat aku kena betul kan?
Thanks nia for remind me ;)
Allahumma yassir wa la tu'assir
Take care.Salam.

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.