KLIBF 2012

Wednesday, May 09, 2012
Sambung weh sambung.
*sat g tak sambung ada jugak yg nak bakor blog aku ni kes mungkir janji*
haha *perasan time* :P

Jumaat-lepas pak ngah aku balik solat jumaat,kitaorang pon siapII pegi Pbakl.Memang eksaited weh tapi bila mengenang kan jammed yang bakal dihadapi.Owh tidak!!ranap emosi aku seketika.Sejam jugak lah nak sampai ke PWTC.Jihad nak cari buku.ai ai !

Ho yeahh! Alhamdulillah.Akhirnya hajatku terlunas jua.Kalau korang nak tahu,setiap tahun aku akan pastikan aku pergi PBAKL ni.Setakat ni alhamdulillah masihh dipermudahkan urusan oleh-Nya.Masuk tahun ni dah lima tahun berturutII la aku pergi Pbakl.SebelumII ini,aku pergi dengan family.Tapi tahun ini,aku pergi dengan kawan baik aku,pikah. *ni kes nak mandiri sangat la kan ?* :P

Sebab aku tahu keadaan setiap tahun,akan berlaku kesesakan lalu lintas mahupun kesesakan tetamuII yang terjah Pbakl,makanya aku memecahkan otak aku untuk  melistIIkan buku apa yang aku nak beli.Yeah.Amacam bagus tak aku? Pantas tak ?hahaha.Gilaaa :D

First booth -Lejen press
Bila sebut lejen pressni hati aku sayu jeee.Sobs sobs :( Nak tau sebab musababnya?
Hmm, memandangkan nak shopping bukuII di Pbakl ni,aku  kena simpan duit sikitII lamaII jadi bukit.Bukannya main minta ibu seriban,ayah sejutan.

Makanya bila dicongakII duit yang aku bawak tu cukupII je dgn keperluan buku yang aku dah listkan tu.Malangnya lejen press tak termasuk dalam list aku sebab sebelum ini aku tak pernah tahu kewujudan.Euww. lembap betul aku ni ponn :D

Masa ni,aku teman pikah cari cerpen la kot sebab, dia tak sampai tahap novel yang tebal jurnal tu.Sperma cinta dan sperma cinta 2.0 *kalau aku tak silap la*.Aku mmg nak beli tapi bila fikir balik ,haisy takutII tak cukup.Aku pon tak beli.Sedih.

Second booth - Jemari  Seni
Matlamat pertama aku dah sampai.Aku pon cariII la novel yang aku nak beli tu.Novel apa?
Dapur Wawa by Ika Madera.Kenapa aku nak beli DW?Sebabnya aku pernah baca Jet Jonnah so mmg awesome kot.lawakss dan sempoi.Tak berat sangat.Why not aku tak beli novel dari penulis yang sama kan.Dah sahII aku tau style penulis tu macam mana.SO tak timbul la nanti rasa menyesal kalauII novel tu tak best.

Lagi sebuah aku nak beli tapi aku tak tahu nak pilih yang mana sebab banyak sangat dan rasanya semua best.Masa aku tengah stress fikir novel mana yang nak digrab,datang sorang kakak persis Diana Amir suggested kat aku yang ni yang ni yang ni.Siap bagitahu aku sinopsis ala ala review lagi.Aku anggukII.Hadamkan apa yang kakak ni cakap kan.Dalam hati *bagus gile kakak ni* :D Tak siaII JS amik bekerja.Ngee :D RupaIInya.


akak nirosette mcm diana Amir syikiettt kan?
Eh cop.Nak tahu tak perkara yang memalukan?
Pendekkan cerita.Sebenarnya kakak yang omeyy sebelak aku ni pun penulis juga.Weh.Boleh aku tak tau.Aku pun macam bagus je cakap itu ini dengan dia.Eh bukanlah cakap merapik tak tentu hala.Tapi borakII macam lah aku ni bagus sangat kan?Hewhew *Malu* Sorry lah akak nirossette.kalau kita tahu ,kita peluk akak.haha

Third Booth - Karangkraf *Booth paling besar sebab siap guna dewan*
Okay dalam gudang ni ,aku beli dua novel dan satu buku berilmiah.Eceh.Nak try jadi ilmiah sikit lepas ni.Novel by anis ayuni dan eka fahara.Kejora di langit dan Jujur aku setia.Buku Tuhan sedang menguji kita by Ustaz Kazim Elias.Aku sedih juga beli pergi time tak dek penulis.Bila tak dek penulis tak dek lah tandatangan FOC.hahaha

Ramai kan orang? :D

Seterusnya ,aku nak cari booth KN kaki novel.Hahaha time ni lawakss.Sebab cari merata tak jumpay.Pening lalat aku cari.Sampai makan buah langsat laa.LastII tanya pak cik guard yang murah dengan senyuman.Terima kasih dan Tahniah pak cik :)




Time ni dialog aku :
"pak ngah,tak dek la booth KN dekat dalam itu"
tu tempat sasbadiiiii.hahaha
 Cari punya cari ,aku tersekat dekat booth PTS.Nak cari buku Irma Hasmie -Smile.Sebab aku ni kan tak suka smile so kena belajar untuk smilessss :D Taraaaa.


Janganlah bandingkan smile poyo aku dengan smile kak irma hasmie yang comey teww
SahII smile aku duk ranking tercorot sekali.kehkehkeh.


Lastly but dont dont last.Ahaaa.Dekat KN punya booth aku tak dek gambau.Sebab nak cepat, kejar masa.Dah sosat je kejenya kan?Tapi aku agak terkezut tgk mamat sebelah aku rembat novel gila punya tebal.Eh.setahu aku yang suka tebalII ni perempuan je. Lelaki sekarang ni pon dah tukar hobi dari lenjan BMX kepada baca novel ke apa?Pheww.Diorang lagi lagi arif gamaknye dak? TakpaII bro keep it up.Eceh.

Bila duit banyak tu,aku pon rembat banyak ni jelah.SyukurII


T.T.F.N Insya-Allah.
To be continue :)


5 comments:

  1. bestnya dpt beli buku kak irma tu
    nk jugak tp x tau mne nk dpt

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak azalia hjsalleh : hmm, mungkin kat kedaiII skrg dah ada.Kalau tak dek maybe boleh cuba beli online terus dekat kak irma :)

      Delete
  2. salam. mugmerah singgah dari fan page kak irma hasmie. salam perkenalan.

    www.mugmerah.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. oh terima kasih. salam perkenalan :)

      Delete

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.