Single sista

Friday, May 25, 2012
Assalamualaikum ;)

Tiga hari aku meredah kepekatan malam,untuk menghantar specky pergi tusyen.Sudahlah malam ni hujan lebat.Mata aku ni dah lah rabun memang cuak la drive.Pulak tu wiper dengan cermin kereta macam nak sabotaj aku.Ibarat kain tuala yang tak telap air.Haaa gitulahh.

Hmm,rajin kan?Rajin sebab parents aku tak dek.Parents aku pergi Kelantan.Wuuuuu.Bestnya pi Kelantan.Aku nak pi,tapi tak buleh.Sobs sobs.

Ibu: Kau jaga adik kat rumah.
Aku: wuuuuuu.Nak ikotttt juga.

So aku lah yang menjadi 'single sista'.Pagi-pagi kejut specky,suruh bangun.Agak-agak tak nak bangun,memang nak kena simbah dengan air.Bancuh Milo,then letak roti.Pandai-pandai la nak breakfast macam mana sekalipun.hahaha.Lepas pak cik aku hantar specky pergi sekolah. Aku ?

Aku buatlah kerja yang sepatutnya.Kemas rumah,sapu sampah,basuh pinggan,basuh kain,jemur kain,lipat kain dan bla-bla-bla.Pokoknya aku buat lah semua benda tu kecuali memasak.haha.Kalau main masak-masak aku reti tapi kalau suruh masak betul-betul.wuhuuuu.Amit-amit.Angkat bendera tak kira warna tanda serah diri awal-awal.

Dan aku bernasib baik,selama tiga hari ni specky tak balik tengah hari sebab ada latihan chess dekat sekolah.So aku hooray hooray.Tak payah masak.Takat aku sorang nak makan,tade hal.Bancuh milo pon konyang. keh keh keh.Ni kes pemalas nak masak!

Bila pukul enam, specky balik.Masa itu lah aku berprang sana prang sini dekat dapur,sebab dia nak makan nasi goreng dengan ayam goreng.Adeh.Nasib semua goreng.Senang kerja aku.Goreng ja.hahaha.

Bila malam hantar tusyen,aku cuma  berdoa satu janganlah hujan.Kalau hujan memang tidak dapat tidak alamatnya sepcky kena tusyen dekat rumah sebab aku tak boleh drive tengah-tengah hujan.Rabun ya amat.Bila balik dari tusyen,kena pastikan dia tidur.

Bila jadi single sista,baru tahu macam mana teruknya tanggungjawab seorang ibu walaupun aku sista,tapi kerja-kerja tu lebih kepada ibu yang buat selama ni,aku cuma tolong bila perlu.hewhewhew.

Pukul 10.30 tadi parents aku sampai rumah,gila cepat kan.Alhamdulillah selamat.Hmm,makanya tamatlah gelaran single sista.Back to normal !Haha.
oh btw,esok aku start kerja,jaga gerai buku la kot.Tak tau nak cakap.First time kerja.wuhuuu.Takut nervous. Jumpa lagi.Daaa.Take care.Salam.

sms-Doakan semuanya berjalan dengan lancar okay.
        Allahumma yassir wa la tu'assir

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.