Hidup di Um bagaikan pelangi

Sunday, October 07, 2012


Salam alaik ! :)

Fuh fuh Fuh ! *Menarik nafas dan lepaskan dengan perlahan-lahan.Duduknya aku dihadapan laptop kesayangan yang bakal dimamah usia,aku nak cerita sikit-sikit la perkembangan aku dekat Universitas Malaya ini.Eh Eh ? *bajet retisss la teww :p

Rindu rinduan. Serius !

Hampir sebulan aku duduk kat sini,aku dapat rasa banyak gila kot perbezaan.hewhewhew
Okay,Boleh tak aku nak terus kata ,aku rindu gila babas dekat ayah dengan ibu aku iaitu Inche Mohamad Amri dan fuan Rosmi Khairani :')

Rindu rindu rindu sesangat.*Ohh tolong~ Ayaq mata nak menitis dah ni :'(
Kenapa aku rindu? Of course ada sebab kan?Tapi kadang-kadang kita tak perlu sebab pon,rindu itu dah jadi fitrah kita sebagai manusia.

Pertama-tamanya aku rindu dekat ayah.Oh yaaa.Sebab masa ayah ibu hantar aku dekat kolej 8 - 2 September yang lepas, aku perasan ayah menangis.Bukan senang nak tengok ayah menangis.*Bila tanya ibu " ayah nangis ke?" ibu cakap tak " Tapi mata ayah merah tandanya mata masuk habuk? ohh common sangat tuuu.

Selama ini,hidup aku dengan ayah dan ibu.Apa-apa je benda aku mesti rujuk ayah dengan ibu.Selalunya kalau pasal benda-beda yang serius dan rasmi, aku prefer ayah lagi.Last-last ayah aku yang tolong buatkan semua untuk aku.*bukan bermakna aku anak manja okay.AKu nak sulung yaaa.Dan sekarang bila aku ada dkt Uni,most of the thing yang rasmi ,aku kena buat sendiri,aku kena decide sendiri.*Boleh dikatakan satu kejutan untuk aku.harghhhhh.

okay,kalau rindu dengan ibu.Sebabnya tak lain tak bukan.AKu tak dek gang nak bertekak.Serius! Duduk dengan roomate yang semuanya gila-gila belum cukup untuk aku bertekak dengan diorang.hahahha.I need my ibuuuuuu :') Kalau cakap satu-satu perkara,ibu mesti ada pendapat dia,dan kadang-kadang  aku dgn ibu akan gaduh-gaduh sampai benda itu berlalu begitu saja.hahahaha

Lagi,aku rindu sebab masakan ibu.Common lagi.Bukan la kata kat um ni kedai-kedai makan tak sedap langsung,ada je yang tekak aku boleh terima tapi still tak dapat ditandingi oleh air tangan ibu.*Demand gila kan? Apa tak bawak je ibu duk dalam bilik?haha ;p


Aku dan penglibatan kolej

Aku dan kolej? Macam biasa.Roomate aku yang gila-gila menghiasi kepiluan diri.Amalia dan Abbie.Sorang sarawakian.sorang lagi klian?kahkahkah.Dah macam alien pulak.*Amalia hobi dia,selalu balik rumah hujung minggu.kikiki.Setakat ini link kitaorang sangat mantoppp.Aku bersyukur sangat sebab semua satu kepala.

Satu lagi,coursemate aku Rasyidah dari  sarawak juga.Yang sorang ni pendiam dan juga blur tapi still ada part-part yang boleh aku terima.Aku jadikan dia 'contosss' sebab dalam kelas English dalam blur-blur dia,dia still boleh present dengan daebak laaa :) Kiranya diam-diam ubi berisi .Eh?Betul ke?hahahah.

Kolej macam biasa akan banyak projek dan aktiviti.So aku ambil peluang untuk tambah merit aku dengan join projek kebajikan dan kemasyarakatan.Salah satunya,projek Generasi Perintis.Hopefully, projek ini akan diluluskan.Allahumma amin.

Tapi macam biasa, dalam satu-satu organisasi agak payah untuk deal dengan semua orang.Phewww~ Letih bila terpaksa berhadapan dengan manusia yang nak argue tak tentu pasal.Kesian dekat pengarah projek juga sebab...Dah konfius "Aku yg pengarah atau 'dia' yang pengarah" Lebih kurang mcm tu la agaknya monolog dalaman pengarah projek aku.hahaha.Aku sebagai s/u kerja aku tulis tulis je.So Ada aku nak kesah? Aku kisah tapi aku cuba cool down supaya aku tak terus terjah manusia tersebut.

Malam ini ada netball selection untuk SUKMUM,so aku akan turun padang.wehoo.Aku berharap aku terpilih.kehkehkeh.pengharapan yang sangat tinggi.Macamlah terror sangat kan..Tapi kalau tak terpilih pon,its okay.AKu tak dek lah sampai nak terjun tingkat dua.
Wehh.Doakan aku ! :") 

Itu je kot.Aku ingat nak tulis dua perenggan je.Ni dah sampai 12 perenggan.kahkahkah ;p p/s: tgh mencari hari-hari yang terbaik untuk aku lawat this gurl dekat usim.Kiranya lawatan balasss lahh.Sebab last week,dia dtg ziarah aku.So sweet :")
Have a nice day yaw!  Take care.Salam.

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.