D E M A M E X A M D A H T A M A T

Wednesday, January 15, 2014


D E M A M E X A M D A H T A M A T

D E M A M E X A M D A H T A M A T

D E M A M E X A M D A H T A M A T


Alhamdulillah. exam dah selesai dua hari lepas. Aku bersyukur kehadrat-Nya sebab sem ni, semua paper alhamdulilah boleh jawab dengan jayanya walaupun ada tiga subject tough . Dipermudahkan  urusan, perasaan dan segala macam lah. Thank you Allah :") 
 Tak macam sem 1 sem 2 dulu. Ada subject yang susah gila aku nak tackle sampai nangeh nangeh telepon ibu.Hoho. 

Aku mengharapkan result sem 3 ni mencapai target lah. HewHew. Kalau tak kena fire la dengan parents aku. Join sana sini punya project sampai study kemana apa kemana. Eheh. 

Kalau nak cerita pasal exam, semua orang akan cakap susah. Kalau dia cakap senang gila- boleh jawab sambil pejam mata. Serius aku nak pergi menuntut dengan dia.Oh maybe dia jenis kaki study. K.

Bila ada masa,perasaan datang " Ya Allah susahnya subject esok , dah la tak dek gap.bla bla bla..." Terus teringat kata-kata hamba Allah ni " Kau jangan kira nak capai target je. Kau usahalah dulu, struggle sebab Allah tengok pada usaha, then barulah dia bagi kau hasil.Tapi make sure la berusaha dengan gigih, kalau kau nak result macam ni macam ni tapi usaha nan hadoo.. Camno!"Angguk kepala tanda paham. cerita dia nak cakap, jangan give up la wey! haha.

Tapi susah macam mana pun, mestilah kita struggle gila-gila baca   p l u s hafal key-word, isi-isi penting sebab tak nak masuk exam hall dengan kepala blank, bila nak jawab, toleh kiri kanan tengok orang jawab laju kemain.Haha! Susah macam mana pun, mesti ada usaha juga. Tak kan dah tahu susah tapi still boleh lepak minum kopi tengok movie.Ye dak? :3

Time exam macam ni jugak stress dengan entah hapahapa kan? Aku stress sebab paper aku berderet. Macam lah tak boleh diselang selikan. Kekejaman berlaku disitu :p  Tapi aku tetap besyukur sebab yang pertama,paper aku satu je untuk satu hari. Satu lagi sebab,ada member aku, ada dua paper dlm satu hari. Lagi hangit! So,kalau aku rasa aku dah stress susah gila, aku kena ingatlah ada orang lain yang lagi stress  mengggelegak otak, makanya, 

"berlapang dadalah dengan ketentuannya! Mesti ada sebab tersembunyi kenapa takdir kita macam tu haaaa"

Dan masa minggu exam ni la. Macam-macam perasaan nak datang. Resah-gelisah-takut-down-nak give up pon ada tetibe rasa nak kawen awal pon ada *ni memang ajegile* haha! Tapi sebab kawan-kawan aku semua macam kaunselor, so diorang banyak "menasihati" membebel macam mak-mak pon. ada. Ahhh so semua yang aku rasa tu macam ahh lepaskann semuaaaaaa! *imaginasi : aku tengah terbang" Menjadikan setiap hai aku berkobar-kobar nak buat yang tebaik." bunyi macam nerd abesss* lalallaa.

Dan yang tak tahan beberapa "saket" yang menjelma waktu nak exam adalah : Tetibe je kan datang 

Nak tengok movie yang kau dah tengok. Nak tengok movie yang kau tak penah tengok lagi. Tetiba kau  nak baca something yang kau tak teringin nak baca pon sebelum ni :3 Tetiba kau nak pergi sana sini. Tetibe kau nak main game fb sebelum ni kau tak layan pon.Hahha! Simptom orang saket masa exam. Buat benda yang kau tak pernah buat. Masa ni rasa takpe-takpe. sikit je.Erghh..

Itu jelah kot luahan aku untuk petang ni. Sebenarnya aku nak cakap aku rasa free gila bila exam dah habeh.Rasa happy rasa tenang abeh exam sampai tak dan dan tunggu esoknya untuk window shopping. Habis paper isnin tu, terus aku chow pegi Ts la.Saje jenjalan tenangkan fikiran. "Kononlah" 

Merepek panjang nampaknya.Okaylah selamat memanfaatkan cuti semester lebih kurang sebulan.Aku tak balik lagi hoi, ada je kat bumi UM yang terchenta ni. Huuu. Rindu peghelih dah ni <3<3<3




No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.