Review Novel Sah, Aku Cinta Kamu! | Hezzy Azra

Thursday, February 06, 2014





Hai novelholic.


Hari ini turn SACK untuk direview. Sah, Aku Cinta Kamu tulisan kak Hezzy Azra! :) Dah lama tak review mana-mana novel dlm jangka masa dua ke tiga bulan ni, sebab sibuk siket. Tapi malam ni review jugak sebab SACK ni novel yang dinanti-nantikan. Selalu sangat baca 'tepek-tepek' cerita dkt status kak Hezzy buat hati rasa tak tertahan nak tahu jalan cerita keseluruhannya macam mana. Plot cerita dia camna, yang penting ending dia! (:


Bagi sesiapa yang  nak baca SACK, mohon baca Aku Pilih Dia. Dia  lebih kurang kesinambungan cerita Raif Imran. Sweet talker eh? yang dear sana dear sini. haha.

Kak Hezzy Azra 

Selepas membaca berulang kali, rasanya tak overdose kot kalau nak cakap Raif Imran telah mencairkan hati saya walaupun dulu saya cakap hanya Ian sahaja dihati.eceh.Pernah tak saya cakap, akak seorang penulis yang hebat dalam men'describekan' seseorang punya watak. Cara dan olahan yang buat saya rasa macam oh, Raif ni macam ni, kiranya gambaran jelas. Erk ,saya tahu saya bukan orang yang layak untuk tulis camnih, tapi inilah yang saya rasa setiap kali saya baca novel dari tulisan akak. 

Jalan cerita yang menarik. Ada sebab yang logik untuk Raif dan Irdina bersatu. Tragedi minyak panas ' yang menyebabkan mereka bersatu.Part kena minyak panas itu macam saya pulak yang rasa sakit.Auhhh. Akak suka imagine scene yang tak pernah orang lain fikirkan kan ?haha. Tak pernah orang fikirkan tapi still logik dan tak  mengarut! hehe 

Overall, tulisan akak kali ni memang terbaiklah. Jalan cerita yang dari mulanya happy( Irdina dan Raif kahwen) Lepas itu , diorang happy sampai masa diorang tahu mama Idin sakit, kena tahan sikitlah kalau tak boleh banjir.hehe. Waktu ni, Raif macam banyak mengalah dengan Idin, sukalah watak  Raif selepas kahwin dari sebelum.haha! Dia macam berubah pula. Lagi matured, lagi memahami.haha. Okay part Delisha memang out la. Tak sukala. Saya harap tak semua pa or s/u macam delisha cepat perasan.Hikhok! Idin yang nakal, dan saya rasa sweet sangat, idin yang give up lepas mama meninggal, Idin yang tenggelam dalam kesedihan sampai lupa Raif Imran  itu siapa, dia macam rencah hidup kita, Dalam hidup ada masa kita rasa happy,ada masa kita sedih tepaksan berhadapan ujian,so sama lah dengan Raif dan Idin. Tapi diorang sangat cool laa.. 

Dan lagi cool sebab ada watak Ian, Johana, Fariq, dan Ganesh. Haha. The best novel ever.hoho.Oh ya kali ini saya baca dari awal bab tak macam selalu baca part ending dulu.hikss :) May Allah bless u kak, Moga terus menghasilkan karya yang terbaik. Love you. XOXO





No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.