Pelarian dari kenyataan- huh?

Sunday, June 07, 2015




Secara tidak rasminya- minggu ke-kuliahan untuk  semester  6 sudah settle dengan penuh tragis, drama, menangis meleleh, jatuh bangun jatuh balik, stret kena kondem- kena tahan telinga sebab settlekan esaimen sekadar melepas batuk di tangga, (kau ingat senang nak baca transkrip arab, lepas tu kau translate,pastu baca nak sampai lima kali, lepas itu kalau tak baca, kau tak dapat marks, kau fikir ini lawak? huh-  dengar lawak lecturer, tak kena punchline- oh yeahh  *oh adikadiks please jangan tiru - hakak -punya setail. ok? :*

( ralat : sebab itu aku dah lama tak blog yang berat-berat sikit , melainkan post pasal review novel,itu pun boleh tahan pendek dia punya entry >.<)

pre-killer semester. noktah

well, naik turun- jatuh bangun balik- buat salah minta maaf- buat slide , present- buat hardcopy, nak soft copy - makan minum, entah bedal je - stay up, tidur sampai sun 'up' -  masuk kuliah lewat lima sepoloh minit, azam dah berterabur- semua itu akhirnya aku berjaya lalui dengan dikelilingi manusia -manusia di tepi kanan kiri, depan belakang ku. yang bajet sorak tepi telinga : jangan give up. sikit je lagi. nak settle.* #muahciked * Terima kasih kerana sentiasa berada disisi aku-walaupun time itu aku macam dingin- malaih layan apakebenda- and orang selalu cakap - " kau unpredictable seh -_- 

dan bila orang tanya aku something pasal tarikh dan bulan,aku macam kabur. entahhapehape.

sampai ke hari ini, kalau orang tanya tarikh/bulan berapa aku macam : check-calendar-please. -_-

jadi, semak kepala memerlukan sebuah pelarian dari kenyataan, atleast untuk sekejapan. bapak punya translation dari gugel.haha


escapism,

atleast pada aku, bila aku boleh masuk kedai buku- dan bau buku itu buat aku rasa 'heaven' dan aku rasa lapang. ibarat paparan  iklan downy scene yusry bgtau bau dahi lisa macam bau syurga- cause it's you, you smell like heaven -  amboi perumpamaan- nak yang deep deep jeh.



just lepaking there for half an hour, pastu partner-in-crime aku hajak cari kek untuk birthday member dia. sempat la aku capai poskad, novel santai and selamba antara sun & pluto! ' matchmaking gone mad dulu akhirnya dah bertukar menjadi match made in heaven. jyeaahhh i just love the way you are pluto!
sun too! 
:))




lastleh, 

engkorang boleh imagine tak betapa sisthurr nih boleh gigih makan aiyam guna chopstick? dan seolah-olah mendapat power,dia boleh amik pulak gambar aku cecurik. macam kat atash. mamarazi ni mamarazi tak bertauliah. tahu?

just glad to have a friend laik yehh.





have a great studyweek okeng? 
Tak kesah la time study week ni enkorang tdoq ka layan muvie ka baca novel ka,

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.