RandomRamadhan

Friday, June 26, 2015


Hai peeps! Camane Ramadhan okay? :)

 Harap semua readers jalani bulan Ramadhan tahun ni dengan gumbira dan bersyukur! Alhamdulillah. Ramadhan kalini lebih bermakna,even  kena hadap exam kan. tapi ambik exam time ramadhan ni rasa tenang dia lain macam k. Nikmat Tuhan  #rezeki3saat. 

 Nah aku tak dek tarbiah untuk menyentap org for this ramadhan, just have fun and chill ok? Ramadhan ni kira madrasah la untuk melatih diri kita berubah jadi baik, kalau tak banyak pun,sikit jadilah. bukan kuantiti (banyak mana kita buat benda baik tapi kualiti itu yang penting.) everything yang kita rasa kita nak buat baik for our own good, just do it. haha!  

Ramadhan  ni semua pun orang tahu banyak  kelebihan dia kan. kalau nak tulis kelebihan keunikan ramadhan, berjela kot, ta cukup satu entry. wahh gituh. dan bila time Ramadhan ni banyak orang akan berazam untuk berubah blah, bla and whatevs, so jangan kondem  azam oarang lain. If kita tak dek azam nak buat perubahan walapun sebesar hama, just duduk dendiam tepi katil ok? haha

 so gais,  take it as oppurtunity yang tak ada dalam mana mana bulan yang lain.  bagi aku, ramadhan ini time untuk kita perbanyakkan doa.selain kita boleh buat ibadah-ibadah yang lain. dan cuba istiqamah. sebab nak buat something yang kita rasa baik, agak mudah tapi nak istiqamah itu yang masyallah, hanya kita je yang tahu. kan?:')  so pelan-pelan kayuh. slow and steady kay? 

and and and Ramadhan is about gathering too! ihiks. 
seminggu ramadhan, lepaks dalam bilik buka puasa sensorang macam forever alone  bukan forever 21 tau.  tapi hari ni buka dengan dua makhluk ciptaan tuhan yang paling unik! haha 


plan iftar sat, terus lepaks dekat lomak depan faclaw.  lepas iftar,jalan kaki pegi ar-rahman solat terawikh,pestu otw back berhenti selfie macam dah tade hari esok? hahaha! bila dah gambar banyak tak tahu nak buh yang mana? pestuh terfikir nak buh kepsyen apa eh? last-last

hashtag : iftarwithlomak :p



saja nak selitkan muka-muka yang bagi aku inspirasi secara tetibe.heh perkenalkan, tudung hijau pisang tu, aku panggil kak mus. alhamdulillah, dia baru settle degree. bakal cikpuanlawyer. Takut titew. kahkah. mula-mula, aku jumpa dia dan bertegur sapa masa jd volunteer untuk activity Telekung project. padahal dekat akademi tak pernah jumpak pun.  gila tak terinspirasi dgn makhluk bertudung hijau ni, dia punya semangat nak jd volunteer, sanggup amik ktm dgn teksi untuk join TP program dekat shah alam, kalau orang lain, heh. fikir dua tiga kali gamaknye.  melalui manusia ni lah aku rasa, kalau kita nak buat something, really really really want to do it, kita tak kan ada alasan atau dalih. yang penting kita nak buat benda tu sampai jadi. Jadi tau. Jyeahhh.  dan dia adalah manusia paling gigih untuk dapatkan sekeping gambar. tengok gambar dekat atas, muka dia je duk paling depan kan?


amende aaa kak muss duk belakang tuh.. semak dowh- bisik hati jahatku

HAHAHAHA! bai kak mus, till we meet again. :')

yang shawl hitam itu pulak, mamarazi. aku suka dia sebab cara dia amik gambar n edit tu wallah! haha. sumpah gambar dia ada sentimental value la orang kata even dia budak sejarah.haha if korang penah layan entry aku pergi singapore, then korang dah kenal la si sya ni. sebab aku kenal dia masa aku stay rumah family dia. haha jasa tu beb. *haha aku dah lekat panggil kau sya la wei.* sebenarnya nak cakap pasal si sya ni aku dah malaih nak taip sebab aku dah taip dekat entry sebelumsebelum ni. haha  :p  cuma nak cakap, kdg2 aku rasa kitaorang boleh sembang sbb masing-masing macam "ouh.aku faham apa kau rasa weih.* and thanks sebab selalu je layan, bila aku ajak kau pegi makan. eh?


nampak ? style amik gambaq pon bersefahaman . heh

okay. itu saja.

terima kasih untuk sedetik masa yang bermakna.

*entry aku selalunya kan, tak dek kaitan tau antara satu perenggan dengan perenggan yang lain. haha!  mst korang rasa menyampah nak baca kan?

okay bai. jangan lupa niat puasa dan ber-sahur kayh.


No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.