Warong Laksa Tepi The Store

Friday, April 12, 2013
Assalamualaikum :')

Hey yaw so called 'blogger' or 'reader' (sorrylah pkah,aku baru baca belog hiang so secara tidak langsung berlakulah plagiat kata :3).Ahahahaha.Ya ya.Aku tau mesti ada orang cakap ,boring lah asyik baca belog orang yang start mesti dengan salam.Messsti.Messsti.
Tak rare langsung.Stereotaip!Huh.

Well,aku pon menyampah jugak.Kahkah =p Dak-dak sejujurnya ,aku tak kisah pon.Itu hak masing-masing lah.Krik krik.Sebab dari salam itu sebenaqnya kita mendoakan kesejahteraan orang yang sedang membaca belog kita itupon kalau dia jawab salam lah.Kalau dak,tak tau la jugak camnekan.

Okay lupakan soal salam-itu-stereotaip-dan-juga-tidak-rare.

Sekarang jum lepak baca entry gua sesaat cuma.Entry ni start dinukilkan saat member gua apelod gambaq dibawah eni dan gua menyedari kewujudan gambaq eni setelah dua jam berlalu.Oh mangg sungguh.

Nak dijadikan cerita,pagi tadi gua pegi library awam kangaq untuk siapkan assigment yang gua sengaja tangguh, tertangguh dan ditangguh.Sepatutnyalah.Tapi dek kekangan masa ataih jalan,gua telah melencong kewarong lakso yang duk tengah-tengah antara the store(yg dulunya macam pavilion.kahkah) dengan kedai kain maryam(aku mention sebab kedai ni ja yang femes.hauhua)


muka insan-insan yang banyok berjaso selama setahun setengoh
 *tipikal azwa cakap banyok.hahaha :') miss uolsss like orang gilakkkk.


Selalunya benda yang tak dirancang itu lah yang menjadi.Serius.Ini bukan dusta.Haha.Selalunya tu kalau plan bagai nak rak nak jumpa,mesti ada benda yang spoil.Oh.Itu namanya takdir.Okay fine.Tak tak.Itu namanya sehebat mana pun perancangan manusia,lagi maha hebat perancangan-Nya kan :)

Masa time kumpul reramai macam nih la dapat gali cerita panas.Ce teka?Cerita pasal apa?Movie terpanas?Dak dak.Dekat peghlih takdak sinema tapi itu tidak bermakna kami loser -_-

Lepas stpm,masing-maisng terabuq pi meghata.Belah ataih,ada dekat usim sorang,lagi dua dekat ukm (ada lagi lima orang kot dekat ukm)Belah bawah,aku diapit uum(ada tigaorg) dan ump (ada sorang lg) punya student.

So bila jumpa balik,macam-macam lah timbul.Pasal belajaq la,pasal kolej la,pasal kenangan lama lah,pasal plan nak pegi langkawi taim cuti sem nanti lah bla bla dan bla.Haa.Part paling depa suka,part rusuk kiri ka rusuk kanan,aku tak tau.haha.Perempuan perempuan.Dan dalang disebalik topik ini ofkossslah si fragile anak pak jib.Gishhhahhh..

Pulak si fragile neh memang keji,yang si azwa dengan hani kerja melayan lagi  la menjadi. Intro dia best "Weh mpa mesti dah 'ada' kannn?" tak ke tuttt punya starting dialog.

Depa mula la duk tolak-tolak."Hg la dah ada (10x)" ( asyik ulang banyok kali.semak pala aku -.-) Bila turn aku kena "wehh dia dah ada weyh".Suara tu kalau aku boleh record,aku record cek hoiiii.Hahaha.

"Aku mana nak ada.Tengok wall aku pon orang ingat aku lesbiyaneh.kahkah"  -.-Gila mana ada lesbiyaneh mengaku.Itu namanya sengaja cari pasal.

Time bising neh aku dah konfius dah skrg dekat warong makcik laksa ka warung kami.haha.Tapi rasanya apa yang kami cakap tu semua orang yang duk tepi-tepi bagaikan melukut ditepi gantiangg tuh semua pakat dengaq.Masing-masing guna volume max kan.

Sesi endng jejak kasih nih, bila semua ada hal masing-masing.Kalau dalam cerita novel,kalau nak hapuskan watak antagonis,kita matikan sama ada guna scene kemalangan atau pun kena bunuh.Kalau dalam entry aku neh,aku rasa aku nak habiskan entry dengan kata-kata hikmah yang tak berapa berhikmah snagatlah sebenaqnya.

"Kadang-kadang bila kita tak dapat kan sesuatu itu,kita beriya-iya nak kan ia.Tapi bila kita dah dapat,kita akan rasa lebih baik kalau kita tak dapat" Faham?

Macam nilah,dulu kami selalu cakap "tak sabaq lah nak masuk u" Dah la nih,dah masuk u "aku rasa duk sekolah lagi syiok kot".Faham? Nampak tak statement kami yang kurang bersyukur neh?

Haaaa.Adik-adik yang berada dialam persekolahan lagi,sila manfaatkan dan hargainya sebaik mungkin.Sesungguhnya alam persekolah merupakan alam yang penuh dengan rencah yang kita boleh makan dgn kawan-kawan :')

K lah.Terima kasih singgah baca :D 


No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.