Aku, botol dan korea!

Monday, March 03, 2014





Tajuk kemain lagi! Macam  citer aku,dia dan tong sampah plak ken! kah.kah.kah.


Kesah dia, 

masa aku nak terbang balik malaysia, aku pegi toilet incheon airport,botol air kosong memang ada je kat  tepi beg, sebab aim aku nak pegi toilet tu dah lama sebenarnya.haha! masalah urinary bladder ni payah la kan citer dia! 

HAHAHA.

so,masa aku nak isi air dalam botol tu tetiba ada ahjumma ni cuit-cuit bahu aku, aku pandang,dia senyum. Aku balas je lah senyuman dia yang  manis macam buah pelam madu tew, sambil kelip kelip mata. (tipu,aku tak penah buat aksi menggoda sebegitu ropa!)sebelum

kembali fokus isi air dalam botol,

ahjumma yg sama cuit-citbahu aku lagii?!
ahjumma, uolsss tahu tak, iolsss tengah tahan nak terkucil nih... *sigh* Apa yang dia nak sebenarnya, 

bila aku pandang muka dia,muka aku waktu tu tak tau la describe macam mana, aku dah nak terkucil pastu, aku angkat kening kengkonon tanya dia,nak apa? dan kengkononnya dia paham apa yang dimaksudkan dengan angkat kening... 

dia tunjuk botol air kat tangan aku? 

Aku dah gabra, 

..dia nak marah aku ke sebab bawak masuk botol air. sebab sesetengah tempat dekat koghea botol air dilarang bawa masuk. dia tak suka sisa sisa air yang akan kotorkan toilet diorang.Aku cuak,aku cuak woi.


dia cuit tangan aku ,pastu dia gamit aku suruh ikut dia keluar toilet, 

bebalnyaaku, pegi ikut ahjumma tersebut, aku cuak la woi,ahjumma! dengan nak terkucil plus jantung berdegup  sepantas maikel sumahker drive sebab aku ingat dia nak marah...

Bila aku ikut ahjumma tu keluar, dari toilet.Aku nampak satu benda.benda yang ta lawak tapi jadi lawak bila ahjumma ni macam dah salah paham..


Aku  nak gelak besar la ni gelak  besar. tapi tahan je,tak kan nak gelak depan dia, tak proper taw! lepas dia tunjuk-tunjuk.. dekat benda tu,aku angguk dengan muka tak bersalah,dengan muka aku teruja tengok benda itu. 

Aku angguk kepala sambil 'berterima kasih' sangat'.. 

"Kamsahamnida!"  lepas ahjumma tadi blah, 

tergelak-gelak aku sambil gembira masuk toilet,dan lepas tu.. aku keluar toilet dengan senang hati.



kesahnya ahjumma tu ingat aku isi air dalam botol untuk minum, tu yang dia baik hati tunjuk watercooler...



tapi itulah nak cakap, orang koghea ni baik baik! pastu suka senyum pastu suka hargai orang pastu....


the end.





No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.