Reviu Novel : Dheo's , Anjell

Wednesday, October 17, 2018




Copy and paste : @athirah_bookstagram 

Betul lah pepatah arab kata , bertangguh itu pencuri masa
.
Aku baca Dheo’s dah lama. Dua tiga minggu lepas tapi tak terus review. Jadi, bila nak review terkebil kebil mata, hantuk kepala sikit nak ingat balik apa yg patut aku review

Bukan takat masa je kena curi, mood, idea , point penting semua ah kena curi 😭
.
Nyesal tapi takpe jadikan pengajaran gituu
.
Hari tu aku ada buat poll kan berapa bintang nak kasi untuk Dheo’s. So 💯 yg vote tu mostly pilih 5⭐️ so aku takperlu review panjang lah eh. Haha
.

Apa yang aku boleh cakap, Dheo’s ni digarap oleh penulis dengan berani. Aku kata berani sebab plot dan konflik yang diketengahkan, lain macam sikit. Susah nak tebak walaupun aku dah baca beberapa bab di blog penulis tapi susah juga nak teka. Baca novel Still keterujaan nak tahu itu semakin membuak buak
.
Dengan mengaitkan dua budaya, agama dan background yang berbeza antara Dheo Han dan Nurissa Rose, Bagi aku tu kelebihan Anjell
.

Bagi aku, Dheo’s ni level dia lain dari novel-novel Anjell yg lain. Plot dia da bomb!, elemen of suprise dia tu memang buat kita “oo serius ahh”
.

Cuma untuk beberapa bab awal, aku rasa a bit mendatar. Dah halfway baru rancak serancaknya
.
, kalau korang suka baca love story yg penuh kejutan dan bukan cerita cinta sinonim dgn budaya kita, boleh try 👍🏻




No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.