Review Buku: Hanya Ingin Kamu, Syu Ariani

 


Aku mengambil sedikit masa untuk mendapatkan Hanya Ingin Kamu walaupun teaser yang dikongsikan  oleh Syu Ariani bagaikan menarik-narik perasaan aku supaya cepatlah, dapatkan HIK. Macam best! Once aku dah dapatkan, aku mula membaca dengan jangkaan seadanya. Aku merasakan paparan cerita antara Zayyan dan Aileen di beberapa bab awal sedikit cliche' tetapi tetap menghiburkan. 

Walaupun perjalanan HIK sesekali terasa sedikit mendatar tetapi aku teruskan juga pembacaan apabila satu demi satu (rahsia: konflik) yang diketengahkan oleh penulis mula menampakkan diri dan mula menimbulkan tanda tanya. 

Apa sebenarnya yang berlaku dalam perhubungan Adam & Aileen, sehinggakan Adam selesa membeku, dan Aileen tak jemu-jemu mengambil langkah pertama. Konflik diri yang di alami oleh Puan Amalin juga konflik yang aku kira berat jika kita dapat menghayati dengan baik. Kehadiran Zayyan aku kira penambah perasa yang melengkapkan konflik utama dalam HIK. 

Cukuplah aku katakan yang HIK ini sebenarnya merupakan naskhah yang bersifat melankolik tetapi cukup rencah dengan  gaya penulisan yang mampu menambat fokus pembaca dan juga konflik-konflik yang membuahkan mesej tersendiri. 

Tahniah Syu Ariani! All the best untuk next novel.

Kalau korang suka baca kisah yang bersifat melankolik, korang boleh dapatkan HIK  dari fajar pakeer atau Syu Ariani atau kalau boleh aku cadangkan novel-novel Syu Ariani yang lain: 

1. Jagakan Aku 

2. Ursula 

3. Anastasia 

4. 100 Hari Mengenal Cinta

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.