Raya Lumut & Pulau Pangkor

Friday, August 16, 2013
Perlis.Yup,aku sebenarnya baru sampai rumah setelah 10 hari bercuti untuk raya.Eceh.cakap macam aku bekerja dan kena apply cuti bagai. Tak sedar diri memang dah cuti sejak bulan enam lagi hoi. hahahaha :p

Selamat hari raya.Maap zahir dan batin yo! Raya aku tahun ni bersambung dengan cuti-cuti malaysia secara mengejut. Ayah ada meeting dekat Lumut so off to lumut.taratatata....  dari tempat kitaorang menginap ke pulau pangkor,ambik masa lebih kurang 15 minit (naik speed boat ) naseb dekat..

So, bila ayah kerja,kitaorang pon bekerjalah jugak. kerja berjalan.Ukur jalan.kakaka. Pulau pangkor sangat cantik. Sangat. Cuma aku kempunan la, kitaorang pergi sekadar jamu mata ja, Tak dan nak mandi manda sangat pon. Nak try watersport pon,sob je lah jawabnye.huhu

Sebelum pergi pangkor, kitaorang menggunakan segala maneka aktiviti yang ditawarkan pihak hotel secara freeeeeeeee! Yeahhh
Antara benda yang free ang menarik untuk dicuba adalah, Archery ( benda neh aku penah main sekali je, masa dekat genting.)


Abang Izzat menunjukkan skill memanah.
Okaylah. Memang adik aku yg ni terror pon :3



Benda kalau dah free,sah-sah terhad.haha. Itupun abang yang jaga bagi masa tambahan.kakaka. Lepas  kitaorang tak pulang-pulangkan,dia tuntut cek hoii.haha.

Next, try Atv pulak. Atv neh benda kat bawah ni lah. Aku pon tak tau sangat, yang pasti dia tulis Atv, Aku pun tulis lah aaatv,kalau deme menipu, kra aku menipu la yek,tapi bukan salah aku yek.haha.15 minutes for rm35. 





Best la jugak naik benda neh, tapi tak puas sangat sebab route dia pendek sangat,kata orang tak mencabar.cis. berlagak. kaka :p Okay okay la. Puas hati sangott :3

After lunch,kitaorang gerak gi private jetty swiss garden & Damai Laut.Kejap je dah sampai.Tunggu speed boat dan terus ke Pulau Pangkor yeah. Eh sebelum tu,pergi 




Satay Factory.





Nipah Bay


Next time, harus pergi sini, untuk berjimba. Sumpah rasa nak nanges je sebab tak dapat lelama dekat sini.sobbss ;( Banyak benda boleh main dekat sini.Hewhew






Dutch Fort





Time balik, lalu area TLDM, kalau aku tak silap lah. 
Okay. Bye itu je.




No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.