Review | Mobilebookcafe|

Thursday, September 18, 2014





Lepas perjumpaan  sukarelawan K3G di HEP, aku sempat  la berjalan-jalan di sekitar main library UM yang sedang melangsungkan UM Library Carnival 2014. so apa yang aku jumpa dekat sana? Haaaaa. ada #mobilebookcafe (MBC) weyyyyyyy. Korang tahu tak apa tu MBC? MBC tu adalah sejenis kedai buku bergerak, haa macam zaman dedulu ada library bergerak, sekarang aku tak sure ada lagi ke tak.  konsepnya lebih kurang sama. Oh ni memang bestlah bagi orang yang suka gilak dengan buku-buku. 


Konsep dia super duper creative dan cool memang la mampu menarik minat aku kan. buku-buku yang dijual pun kebanyakan dari penerbit yang terkenal , macam alaf21,fixi dan yang lain aku tak sempat tengok. haha. sebab aku usha novel latest dari Aisya sofea  yang aku cari. so lepas dah beli novel, aku sembang-sembang la dengan kakak yang in-charge (sorry.aku lupa tanya nama but  she's very friendly!)  Kalau universiti/sekolah/ korang ada buat event apa-apa saja dan nak invite diorang pun boleh 9tapi kena refer pada syarat diorang la kot ) korang boleh search MBC melalui facebook dan boleh usha diorang punya blog! 


Follow diorang cepat tau! 

gambar ehsan dari : @mobilebookcafe



gambar ehsan dari : blog mobilebookcafe




| gambar sepetang bersama mobilebookcafe |

sesungguhnya aku menyokong kuat usaha ini dalam membudayakan amalan gemar membaca. orang kata, lagi banyak kita membaca, lagi banyak kita dapat maklumat, dapat pengalaman, (kiranya tanpa sempadan) hmm. Tahniah kepada yang empunya idea dan team MBC yang mampu merealisasikan konsep mobilebookcafe sebegini rupa. eh banyak pula sebegininyepun.haha!tolong teruskan MBC ni!

itu kakak yang peramah tew. kakak:
"Suka baca novel tulisan dia?
aku : "Of course lahh. dia  favourite author kot. hahaha!
Novel Aisya Sofea | Dialah Cinta Hatiku |

Lela dan ulat buku. Haha! 


tangkapan untuk hari ni!

tak zabarr nak baca dedua neh :3




lastly, gambar reramai sebelum MBC balik. weehooo! this is best beroooooo!

"lagi banyak kita baca, lagi banyak kita 'dapat'





2 comments:

  1. kreatif orang malaysia ni ... akak ni bawa lori sendiri ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soleh S : Kreatif dan inovatif.eheh. Rasanya dia ada team dia sendiri.

      Delete

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.