Ramadan Kareem : Best time to make or break a habit"

Tuesday, April 28, 2020




"Ramadan is the best time to make or break a habit"


.
Hari ni hari kelima kita berada dalam bulan Ramadan. Bulan yang penuh kemuliaan. Aku kira, kita semua ada Ramadan list untuk dicapai akhir Ramadan nanti. Sama ada untuk khatam Al-Quran, Tadabbur Al-Quran/Surah-surah yang terpilih, hafazan surah atau zikir-zikir pendek, buat journal ramadan, mula untuk solat di awal waktu, mula untuk konsisten baca Al-Quran,belajar Tajwid dan sebagainya. Kalau belum ada list, korang boleh la pilih sebahagian contoh yang aku mention tadi, tak perlu banyak, salah satu pun tak apa. Yang penting kita cuba untuk mula dan konsisten. semoga Ramadan kali ni kita manfaat kan sebaiknya.
.
It’s okay tau kalau kita baru nak start ke apa yang penting. Kita cuba mula dan cuba konsisten okay. Don’t push yourself too much. Slow, slow & steady. Slowly but surely. Jangan terlalu ambitious. Tak dapat buat banyak perubahan bukan bererti kita gagal.Yang kita nak, adalah enjoy merasai & menghayati ‘proses’ yang dilalui sepanjang kita struggle untuk kita cuba, untuk kita konsisten, bukan semata mata untuk capai end goal saja okay?
.
Dalam hal-hal macam ni
.
Kita tak berlawan dengan orang,
Tapi kita berlawan dengan diri kita sendiri
Semoga urusan kita semua dipermudahkan-Nya
Rabbuna Yusahhil.
.
Tahun ni, aku cuba untuk khatam Al-Quran & refreshing Al- Mulk. Selain daripada nak habiskan buku-buku yang aku beli tempoh hari, aku akan lebih gembira kiranya kalau aku dapat selesaikan Enjoy Your Life yang dah lama tersepi ni ehe
.
Oh ya selamat hari buku sedunia! 


& Ramadhan Kareem semua! ✨♥️
.
#RamadanKareem #qurantime #stayhomereadabook #klwbc2020 #malaysiamembaca #proudreader #ramadhan2020 #bookstagrammer #malaysiabookstagrammer #bookbloggers

2 comments:

  1. Saya doakan, semoga goal awak untuk Ramadhan kali ini, tercapai. Sikit, walaupun tak semua. A little step is still a progress. :)

    ReplyDelete

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.