Review Buku: Hati Ini Milik Mu, Yasmin Mogahed

Sunday, June 07, 2020

Aku boleh katakan yang buku ini merupakan respons penulis kepada perkara-perkara yang berlaku dalam kehidupan kita dan bertujuan untuk menyedarkan diri kita  terutama berkaitan dengan cinta, kehilangan, kebahagiaan dan juga keperitan.

Ada satu topik yang menarik perhatian aku dimana penulis menjelaskan tentang status wanita dalam kaca mata Islam. Topik tu menarik untuk dibaca, banyak salah faham tentang status wanita dan diperbetulkan dengan kupasan yang menarik

"Muslimah itu tidak perlu merendahkan dirinya sebegini rupa, Muslimah itu punya Allah S.W.T sebagai paksi dan titik rujuk"

Topik dan pengisian yang diketengahkan bagus untuk dibincangkan, difahami tetapi penyampaian dan gaya penulisannya, kurang menarik perhatian aku. Mungkin juga, sebab buku ni merupakan terjemahan. Kalau aku dapatkan yang original mungkin, rasanya berbeza. Bahasanya lebih straight forward tapi terjemahan ni, a bit lewah. Mungkin juga sebab nya adalah aku sendiri. 

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.