Review Buku: Secebis Cinta Tihani, Ednin


Apa yang aku belajar pasal ego ni, ia tidak memberi apa-apa kebaikan pun untuk kita. Hanya membuatkan kita rasa apa yang kita buat tu, betul semuanya. Buat kita nampak sempurna. Tapi hakikatnya, ia menghalang kita menghargai sesuatu, untuk mencintai seseorang



Secebis Cinta Tihani ini novel keempat dari @eforednin .Langsung tak ada rasa ragu-ragu bila aku nak dapatkannya. Bila aku terima SCT, aku rasa lagi tak sabar nak baca bukan saja sebab aku mengikuti semua novelnya dari Jemari Seni tetapi juga sebab ketebalannya. Haha. Kalau novel ini memang, aku suka baca yang tebal-tebal. Lebih feels gitu

Aku cukup selesa dengan garapan yang cukup rencah, sedap seadanya. Tak kurang, Tak lebih. Aku boleh rasa perasaan yang sangat lega apabila selesai saja membaca SCT. Pada aku, novel kali ini ia lebih bersifat melankolik dan lebih ekspresif dari segi emosi

Aku paling suka dengan development characters dalam SCT. Aku suka dengan chemistry Tihani & Imar! Dua-dua dominan dengan personaliti yang berbeza tetapi melengkapi antara satu sama lain

Konflik diri antara tema yang kuat dalam SCT. Konflik yang diketengahkan ini aku kira dekat dengan kita. Cuma olahan penulis buatkan jalan ceritanya lebih menarik. Pilihan dialog juga bersederhana & mematangkan

Overall, aku memang suka semua tentang SCT kecuali cover novel. Sebab-aku-sendiri-yang-tak-suka. Sesekali, membaca SCT, mengingatkan aku tentang Sun & Ais dalam Poskad!

Tahniah @eforednin untuk novel kali ni. Semoga terus diberi ilham untuk menghasilkan novel yang lebih baik ♥️ Kalau korang nak baca SCT, korang boleh dapatkan dari @eforednin atau @penerbitankaseh okay :)







No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.