Review Buku: Andai Mampu Kugapai Syurga, Myra Ameer

Thursday, March 11, 2021

 



Seperti yang aku jangkakan, Andai Mampu Kugapai Syurga ini bersifat melankolik. Ia membawa pembaca untuk menghayati kisah seorang wanita yang mempunyai kepahitan hidup dan kisah silam dengan keluarga dan kawan-kawannya.

Menjadikan dia seorang yang sangat tabah, kuat, berpegang teguh dengan prinsip hidupnya tetapi dalam masa yang sama menutup pintu hatinya untuk seseorang yang sudi menghulurkan 'tangan' untuk dia berpaut.

Aku kira cerita ini menepati apa yang aku jangkakan, dengan garapan yang cukup baik. Aku suka bagaimana watak Hani ini dibangunkan, kematangan tumbuh dengan mekar apabila refleksi diri sering menjadi makanan hariannya. Fahim seorang yang sangat manly dengan caranya tersendiri, memberi ruang dan terpaksa mengejar apabila yakin apa yang terbentang didepan mata, itu yang terbaik.

Cukup untuk aku rasa yang cerita ini mempamerkan sisi kematangan seorang gadis dalam mengurus kepahitan kehidupannya.

Walaupun pada aku, tone cerita ini sedikit mendatar tetapi aku senang dengan tone mendatar itu sebabnya ia memberi aku ruang untuk maintain mood aku sebagai seorang pembaca.

Tahniah @ameera_myraameer 👍🏻Semoga terus berkarya!

#bookreview #bookphotography #bookbloggers #bookstagram #bookstagrammers #malaysianbookstagrammer #malaysiamembaca #malaybooks #malaynovels #stayhomereadabook #bookcollectors #proudreader #athirahreview #KLWBC2020 #Klibf2020 #Malaysia #athirahreview #myraameera #andaimampukugapaisyurga #karyaseni #penulisan2u


No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.