Review Buku: Memori Semalam, Farisya Natasha

Thursday, March 11, 2021

 


Aku dah dapat agak sebenarnya, kalau aku dah mula baca Memori Semalam ni memang confirm, aku tak boleh berhenti punya. Memang betul ya, aku tak boleh berhenti, sebab aku sayang dengan keseluruhan ceritanya 😍

Memori Semalam ni kisah second lead dalam Hanya Itu Pintaku & tajuk ‘Memori Semalam’ ni pada aku dah memang kena & menjadi simbolize kepada kisah Eiman & Zehan. Memori Semalam ini bukan saja mampu mengubat rindu aku dengan watak-watak dan cerita Hanya Itu Pintaku tetapi dapat mengubati hati aku yang terkilan dengan naskhah sebelum ni yang mungkin pada aku kurang 'rasa'.

Aku memang suka dengan gaya Farisha Natasha develop plot sampai terhasilnya Memori Semalam ni, tapi aku kira kekuatan kali ini ada pada dialog-dialognya yang 'hidup' dan juga selingan scene-scene yang realistik. Dari awal pembacaan sampai habis, kisah Eiman & Zehan ni buatkan aku tersenyum. Smooth... Bonding antara keluarga Eiman seronok dibaca.

Paling aku gemar dalam cerita ni, ialah perkembangan atau terjemahan karakter Zehan yang seorang observer, cheeky, always ready for action & berani meluahkan perasaan walaupun pernah dikhianati, tapi dia tetap optimis. Agak berbeza dengan karakter Eiman.

Overall, aku puas hati dapat membaca Memori Semalam, cumanya, aku rasa ending dia sedikit tergesa-gesa. Macam, eh la dah habis ke? Mungkin untuk@next novel boleh diperbaiki. Apa apa pun Tahniah @farisya_natasha ♥️🙌🏻ًSemoga terus berkarya.

#bookreview #bookphotography #bookbloggers #bookstagram #bookstagrammers #malaysianbookstagrammer #malaysiamembaca #malaybooks #malaynovels #stayhomereadabook #bookcollectors #proudreader #athirahreview #KLWBC2020 #Klibf2020 #Malaysia #farisyanatasha #MemoriSemalam

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.