SEMBANG CEKODOK XPRESI UM

Thursday, October 17, 2013



Assalamualaikum! :) 

 to all readers, happy eid adha! :) 

Baru-baru ini, jabatan pengajian media telah mengadakan satu program ' SEMBANG CEKODOK XPRESI UM' Event ni diadakan pada Khamis minggu lepas di Dewan Tunku Canselor, (DTC)  Universiti Malaya. Buat pertama kalinya aku join event sebegini rupa, kalau sebelum ni aku rasa malas gila, kali ni tetiba aku rajin gila. Sanggup redah jambagai! Haha. First intention aku, nak grab t-shirt 'This is our Voice'  je.Haha.Gelabah gila kan? Well,

Thanks to Lela, sebab teman aku redah jam.Padahal dalam UM je pon, tapi sebab waktu maghrib,waktu puncak so taram jelah! Parking dekat Bank Islam.then bermaghriban di surau comel rumah U. Dan berjalan kaki keseberang. Aku dan lela sampai time orang tengah  beratur panjang depan gate utama DTC. Masa tu aku dah nak balik, sebab ramai gila orang! Tapi memandnagkan aku dah redah jam, semata-mata nak kan t-shirt fgheee! Haha redah ja. 

Okay, time ni, Benda yang aku perasan dan buat aku sakit hati adalah. Orang potong que! Apa yag aku rasa masa tu ? Aku rasa nak jerit kuat-kuat 'Woi korang ni tak reti beratur ke? Orang lain datang beratur secara berhemah,kau tetiba nak hye -hye konon dekat kwn yang korang kenal, then menyelit' Rasa nak terajang pon ado!  Seriously, aku fed up gila kalau jumpa puak-puak cenggini. T.T

Come on guys, Please prihatin sikit. Kalau orang lain boleh beratur dan bertenang, korang mesti boleh jugak? Tak yah na gelabah sangat. Dapat punya t-sshirt,pendrive yang korang hadap sangat tu.

Okay case closed.

Bila dah masuk DTC, aku dengan lela pegi saf depan sekali. Depan tak depan sebab kak put dah jaga. Harus akur! haha.

Event SCXUM ni dimulakan denga tazkirah cinta kampus oleh Imam Muda Asyraf. Too bad, gambaq IM Asyraf tak dek.Haha. Punya khusyu' dengar tazkira dia sampai terlupa nak amik gambo. Maklumlah, tajuk cinta kampus kan...? I like u olss ( Gatal sometime is not a crime.kehkeh)

@ 1st pic : we can call as self service. Snap peeps!   @ 2nd pic : yana,syu,me, lela! 
the rest : crowd-crowdeds-crowwwww! haha




Next, ada forum berkaitan  apa ntah.  Aku tak ingat tapi related to socia networking.maybe. Tapi panel dia, yang aku ingat Aisyah syakira dan Fizo Omar. Well, to be honest, aku rasa Fizo kena lebih fokus terhadap soalan-solaan yang hendak diajukan. DIa patut assume yang hadirin hadirat, tak tau apa yang dibakal sampaikan. So mungkin dia patut start dr definisi,then bla bla bla. Aku pon terasa kepincangan la.Sebab eh apa nih? apa? T.T

Forum selesai, ada makan-makan free, derian musang king! Burger, dan banyak lagi, tapi satu pon aku tak dapat makan sebabnya, kitaorang pegi bersoal jawab macam polis pencen dekat booth FINAS. Mungkin event ni atas anjuran jabatan media dengan kerjasama FINAS ka camna, aku tak sure. So why not, kita interview warga FINAS! =p
Mula-mula, tengok muka abang-abang FINAS macam. Errr seram seh! Tapi bagi cool jugak, tanya je apa-apa yang nak tahu,so bila diorang jawab.BAM!!! Serius,diorang memang terbaiklah! Diorang Jawab je soalan-soalan kitaorang dengan riang ria  walaupun soalan kitaorang nampak kurang bijaksana.

@ pic no1 , kamera boleh lari-lari tu berat dia 30 kilo! Hahahaha. @ pic no2, Encik Fuad sedang menerangkan term-term sinematography kalau aku tak silap lah. Sebab class mate aku amik minor media so memnag berbaloi la jumpa otai media kan? Pic yang lain itu, nampak tak lela sangat ghairah jadi s/u ta bertauliah pada malam itu?HAHA


Tidak dilupaka juga, gambar bajet retis kahh! Model FINAS u olss.Haha. Dah tadek sapa nak bergambo, kite kite je lah*gurau* Thanks for all supporters yang vote kami. Kami menang. Kau hado? kahkah! =p

Yang terakhir sekali, aku sendiri rasa gembira apabila dapat bersama dua orang yang aku sangat kagumi. Aku dan Aisyah Syakirah. Blogger dan Vlogger! Sejujurnya aku lebih tertarik baca tulisan adik syakirah ni, di blog beliau. orang kata tulisan dari hati. Sendiri klik, sendiri baca! :) Bila lela dan yang lain bersoal jawab dengan warga FINAS. Aku amik peluang untuk berbual dengan adik syakirah. So thumbs up dik! Awak sangat friendly. Tak kekok untuk  mendengar pendapat dan berkongsi pendapat. And one more thing, aku rasa dia lebih matured dan lebih berilmiah.haha. Wuu me is so saddd.ahaha =p  p/s : sabar.sabar.sabar dalam mendepani hari-hari yang bakal mendatang! :')  


Okay.Pic no 2, aku dan kak Zara aka Fotographer FINAS! Yeay. Baru je kenal, tapi rasa macam dah lama kenal. Kak Zara, banyak  berkongsi tentang pengalaman beliau bekerja dalam bahagian yang majonya lelaki so dia kata agak sukar tapi itu yang membuatkan dia lebih berjaya! Hmm, cerita-cerita kak zara banyak yang memberikan inspirasi buat aku :') Rasa bertuah bila, dia menasihatikan aku dan kawan-kawan, jaga diri,jaga maruah dan cuba gapai cita-cita yang luar biasa!Oh btw, she's pregnants. Semoga Allah lindungi kak Zara dan babyyy !

Thanks  a million to lela,nab,yana,kak put,syu,and the rest lah. Korang memnag awesome =') 

Apa yang pasti, rancangan manusia tu tak sehebat perancangan Allah. Iyalah, aku rancang nak datang dapat t-shirt and blah ke kolej. Tapi Allah lorongkan jalan untuk bertemu dengan orang-orang yang baik-baik.Orang yang sentiasa 'positif' dalam menghadapi dugaan-dugaan dunia. Dan aku rasa malam itu malam terbaik yang aku pernah lalui :") Thank you Allah. Thanks jabatan media yang anjurkan event ni. 

Betullah! Dalam setiap langkah kita yang berduri, kalau di ambil positifnya kita akan tetap tersenyum :') Dimana-mana ibrah-Nya pasti ada. 




No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.