Ramadan Readhaton Wrap Up : Eid Mubarak!


Eid Mubarak semua! 
Kullu am wa antum bi- khair 

Raya yang berbeza tetapi tetap meriah seadanya



Buku-buku yang dibaca sepanjang Ramadan yang baru saja berlalu plus satu bacaan yang dibaca sebelum Ramadan tapi reviewnya tertangguh (hehe)
.
1. Enjoy Your Life, Dr. Muhammad ‘Abdur Rahman al-areefy 

Buku ni sangat best korang. Tak ada satu pun yang tak best melainkan yang best-best belaka. Dari kulit buku, penggunaan kertas, format dan gaya penulisan serta pengisian semua nya MasyaAllah. Wonderful! Buku ini berkaitan seni hubungan interpersonal berdasarkan  biografi Rasulullah S.A.W. 
.
2. Hati Ini MilikMu, Yasmin Mogahed (Terjemahan) 

Buku yang membuka mata aku tentang definisi sebuah kebebasan wanita. Aku suka topik yang dibincangkan antaranya ialah tentang sebuah 'ikatan', cinta, dugaan, hubungan dengan pencipta, status wanita dan ummah. 
.
3. Salam Kembara Pakistan, Siti Noridah Ab Rahaman 

Boleh baca review di SINI
.
4. Jagakan Aku, Syu Ariani 

Boleh baca review di SINI
.
5. Ursula, Syu Ariani
.
Tiada dalam gambar (eeee udah macam caption majalah sekolah le kamu 😂)
.
6. Kota, Kamalia (ebook)

Boleh baca review di SINI
.
7. Samping Ungu, Hezzy Azra (ebook) 

Ebook ni mengisahkan kisah manis antara Idriz dan Iliani. Latar belakang dan moodnya bersempena Ramadan dan Syawal serta keadaan semasa ini membuatkan kisah ini 'hidup'. 
.
8. Aku Nabi Isa!: Refleksi Wad Sakit Jiwa, Dr.Rozanizam Zakaria (ebook) 

Boleh baca review di SINI
.
Tak sabar nak share review buku-buku lain dengan korang haha! Eleh macam la korang ternanti-nanti nak baca review aku kan 😂Okay korang, Salam Lebaran, Maaf Zahir & Batin semua🌷Semoga sepanjang tahun ni korang baik-baik saja. Stay safe ♥️
.
#raya2020 #coveid2020 #rayashelf #bookstagram #bookstagrammer #malaysiabookstagrammer #Malaysia #bookshelf #bookhaul #ramadanbookchallenge #Ramadanhaul #booklover #bookbloggers #bookphotography #eid2020 #rayaootd #malaysiamembaca #klwbc2020

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.