Review Buku: Terima Kasih Cinta, Moon Leeya Zafira

Saturday, January 09, 2021


Permulaan bacaan yang baik untuk 2021 apabila aku membaca Terima Kasih Cinta yang di tulis oleh Moon Leeya Zafira. Penyampaian cerita dan penggunaan bahasa serta dialog yang santai, sesekali menghiburkan, buatkan novel ini sedap untuk dibaca. Boleh dikatakan, jalan ceritanya juga cepat dan diolah kemas.


Pada aku, kisah antara Eijaz dan Dhia ini kisah cinta yang tertangguh. Aku suka dengan plotnya yang tersusun. Permulaan ceritanya terus dipaparkan tentang impian dan cita-cita Dhia yang tidak berkesampaian dan konfliknya bermula apabila ditemukan dengan Eijaz ketika dia di fasa move on. Rentetan peristiwa demi peristiwa menunjukkan perkembangan cerita dengan jelas antara Dhia dan Eijaz.


Aku boleh katakan, konlfik diri Dhia dalam membuat pilihan, keakraban antara ahli keluarga, hubungan rakan sebaya yang positif dan nekad seorang Eijaz antara kekuatan dalam Terima Kasih Cinta. Keseluruhannya, Aku memang enjoy dengan Terima Kasih Cinta yang melibatkan tema kekeluargaan, perhubungan & persahabatan.

No comments:

Thank you!

fnamaya. Powered by Blogger.